Začátkem podzimu 2020 se na nás obrátil náš dlouholetý klient. Chtěl pomoci se spuštěním nového eshopu, který by se měl dostal do kladných čísel co možná nejdříve. Okamžitě nám bylo jasné, že nejlepší variantou pro dosažení jeho ambiciózního cíle budou PLA kampaně – kampaně Google Shopping (Nákupy), a to v nastavení SMART.
Chytré kampaně Google nákupů máme již dlouhodobě otestované jako nejvýhodnější způsob, jak eshopům vydělat peníze.
První fáze
Ke spuštění došlo začátkem října 2020, kdy jsme odstartovali první manuální kampaně, vyhledávací brandovou kampaň a standardní kampaň Google nákupy.
Vyhledávací brandová kampaň obsahovala pouze klíčová slova s názvem e-shopu a měla manuálně nastavené CPC o denním rozpočtu 100 Kč.
V případě Google Nákupů byla maximální hranice CPC nastavena na 10 Kč a denní rozpočet na 500 Kč. Tato kampaň byla cílená na celý sortiment e-shopu v jedné reklamní sestavě, která byla rozdělená na základě typu produktů.
Fáze optimalizace
Prvních cca 16 dní jsme kampaně optimalizovali – vylučovali jsme irelevantní klíčová slova, upravovali jsme CPC pro jednotlivé typy produktů a na základě konverzí jsme pracovali s rozpočtem. Ten jsme již dostali na tisícové částky.
Po získání prvních cca 30 konverzí s vyšším PNO jsme nasadili SMART PLA kampaň cílenou na ostatní produkty, které jsme ve standardní PLA kampani vyloučili a nechali v ní pouze TOP produkty. SMART kampaň startovala s denním rozpočtem 1 200 Kč.
Fáze šoku
Tento model jsme měli měli ověřený již z jiných účtů, a tak jsme se těšili na skvělé výsledky.
Jenže konverze v následujících třech týdnech přinášela dále pouze kampaň manuální a jejím výsledkem bylo neúnosné PNO 60,16%.
Během těchto tří týdnů jsme provedli velkou řadu změn podle přání klienta, což bohužel ovlivňovalo průběh SMART kampaně, která pro své optimální fungování potřebuje minimum zásahů. Ideální je do ní v rámci prvních 3 týdnů vůbec nezasahovat. SMART kampaň totiž potřebuje získat dostatek “signálů” pro své fungování.
Druhá fáze
Dospěli jsme také do fáze, kdy bylo nutné standardní kampaň Google nákupy vypnout, aby mohla začít fungovat SMART kampaň. Ta měla krásné PNO 4,23%, realizovala však jen minimum konverzí. Vypnutí standardní PLA kampaně bylo bez výsledku.
Nakonec jsme vypnuli i SMART kampaň a opět na několik dní pustili standardní PLA, abychom znovu realizovali nějaké konverze.
Fáze řešení
Na začátku listopadu jsme se s klientem dohodli, že celý proces zopakujeme. Vytvořili jsme tedy novou SMART PLA kampaň s výběrem několika produktů a denním rozpočtem 1 000 Kč a rozhodli jsme se, že ho budeme na základě jeho výkonu maximálně navyšovat. S takovým nastavení SMARTku necháme běžet alespoň 14 dní, a uvidíme. Musí přece začít realizovat konverze.
A výsledek?
Finální fáze
Spustili jsme novou kampaň SMART a s odstupem času nám je jasné, že to bylo za pět dvanáct.
Do začátku prosince jsme ještě udržovali na živu i standardní kampaň, která ale již dále neměla smysl, PNO bylo dále nepoužitelné.
SMART kampaň se rozběhla a začala generovat vytoužené objednávky, a její PNO se dostalo na 9,04%!!
Výkon SMART a standardní PLA kampaně za měsíc, tj. 6.11.-6.12.
Co si z toho odnést dále?
- SMART kampaně jsou stále ještě dost black-box a ani konzultace s Googlem nedokáže vyřešit “zaseklou” kampaň.
- SMART kampaně je někdy potřeba spustit zcela znovu.
- SMART kampaně nejsou pro “denní” úpravy, i když by to klientovi splnilo přání.
- SMART kampaně přinášejí konverze, jen jim do toho moc nekecejte.
- SMART kampaně mají rády svobodu, a to i v rozpočtu.
A co naše práce přinesla klientovi?
V prvních 6 týdnech určité obavy a trochu nervů. Mimo to ale také investorský zen, že když bude věřit ve své produkty a naše služby, dosáhne výsledku.
Výsledkem 5-měsíční práce se obrat dostal na 2 530 484 Kč, konverzní poměr 2,10% a PNO 14,75 %.